Vanliga Frågor-  Kundtjänst

1. Jag är intresserad av att köpa en bil, boka provkörning, få offert – hur ska jag göra?

Fyll gärna i något av formulären som finns på vår hemsida (”Boka provkörning” eller ”Begär offert”) så blir du kontaktad av en återförsäljare inom kort!

2. Var kan jag köpa reservdelar till min bil?

Reservdelar beställs genom vårt auktoriserade servicenätverk. Du hittar din närmaste återförsäljare/verkstad genom att skriva ort i sökfältet under flik ”Sök återförsäljare”

3. Var finns närmaste verkstad?

Du hittar din närmaste verkstad genom att söka på ort under "Sök Återförsäljare" på hemsidan.

4. Kan jag få teknisk support av er?

I första hand ber vi dig att kontakta någon av våra auktoriserade verkstäder eller din återförsäljare. All felsökning sker hos våra verkstäder som har kontaktvägar till teknisk support vid behov. Tips! Sök först i bilens handbok ifall du hittar svar på det du undrar.

5.Har jag assistansförsäkring under garantin?

Ja. Under nybilsgarantin har du assistansförsäkring genom oss ifall du får problem med bilen och behöver bärgning och assistans under resa. Assistansen nås dygnet runt alla dagar. Ring numret som står på vår hemsida och välj tonval 2.

6. Jag vill koppla min bil till appen, kan ni hjälpa?

Skicka gärna ett mail till oss så ska vi hjälpa dig vidare. Glöm inte att ange regnr samt dina kontaktuppgifter som du önskar registrera (namn, epost och mobil). Ifall vi behöver fler uppgifter så kontaktar vi dig. OBS. Du kan även få hjälp att koppla upp dig på appen av en auktoriserad versktad.

7.Jag har frågor /problem med Uconnect-appen, kan ni hjälpa mig?

Skicka gärna ett mail till oss och beskriv din fråga/ ditt problem så ska vi undersöka saken vidare. Ange regnr samt bifoga bilder som illustrerar problemet.

8.Kan jag beställa ett COC av er?

Om bilen är svensksåld och importerad av oss så kan du skicka en förfrågan om COC till vår kundtjänst-email. Ange regnr. OBS. COC skickas enbart till den registrerade ägaren av bilen. Om bilen är importerad rekommenderar vi att du vänder dig till generalagent i det land som ursprungligen sålt bilen. Gäller det en husbil? Vänd dig då till husbilsbyggaren för COC.

9.Jag har en husbil, kan jag ändra lastvikt etc?

Vänligen kontakta husbilsbyggaren eller husbilssäljaren gällande din fråga.

10. Vilken garanti har min bil?

De flesta av våra bilar har 3 års fabriksgaranti i Sverige. Husbil med Fiat Ducato-chassi har två års fabriksgaranti. Därutöver finns rostskyddsgaranti och lackgaranti. Mer info om bilens garanti finns i garantihäftet som följer med bilen.

11.Vad täcker garantin?

Garantin på bilen täcker material- och fabrikationsfel som upptäcks och rapporteras under bilens garantiperiod, förutsatt att övriga garantivillkor uppfylls. Alla garantiärenden hanteras genom våra auktoriserade verkstäder som gör bedömning om reparationen faller under garanti eller inte.

12. Jag behöver en handbok till bilen

Du kan testa att skapa ett konto här https://aftersales.fiat.com/elum/ och sedan söka fram bilens handbok. I övrigt hänvisar vi till säljare eller auktoriserad verkstad som kan hjälpa dig vidare med att beställa en ny handbok. Kontaktuppgifter till dessa finns på vår hemsida under flik "Sök återförsäljare".